1 sep. 2011

Att veta vad man vill....

Irritaras mig rejält på ipaden. Den ändrar mina ord och jag kan inte skriva snabbt. Utan att tänka. Det är det jag tycker om, att tankarna går direkt ut...

Jag funderar på en bankreklam där de pratar om balansen. Ja, större hus, lgh betyder mindre pengar i fickan. Ett dyrt lägenhetslån. Vad det betyder för min ekonomi. Jag läser inne hos writtenby om deras köpstopp. Att tänka efter före. Jag planerar nogal nästan allt jag köper. Tänker. Tittar pa olika alternativ. Innan jag bestämmer mig. Köper det jag vill ha. Men. Inte köpa bara för att köpa.

Just nu funderar jag paå spjälsäng till Dani. Han sover ju i vaggan här och jag vill gärna att han fortsätter sova själv om än precis bredvid mig. Jag kom pa att jag kunde köpa en billig och såga bort benen. Ja, min stelopererade rygg kan ju inte böja sig ner över kanten. Måla den.
En med öppningsbar sida.

Tänkte leta magra barnsaker pa blocket. Som en tripp trapp stol. Måla.

Tillbaka till reklamen. För pengarna jag köper en lgh i centrala göteborg far jag en Villa. Men. Jag vill inte bo i hus. Knasig rädsla om att vara ensam. I móoörkret. Att ingen skulle höra mig skrika... Vem vill bo ensam i ett stort hus?

Jag funderar pa mina olika jag. Vem jag vill vara? Jag vill inte leva mitt liv som mitt Spanien-jag. Det skulle vara en billigare lösning. Men. Jag vill inte jobba i Spanien. Vill inte vara hemmafru. Vill inte bo i Cartagena.

Jag fragade I vad han dróömmer om. Han svarade ett eget flygplan. Och en e gen vingård.

Jag drömmer fortfarande om ett eget klädmärke. En e gen butik. Egenföretagare. Att kunna leva min dröm. Att leva pa det jag designar...

Vi pratade om pengar. Köpstopp. Spara pengar. Om vad vi vill göra för pengarna vi tjänar. Ingen drömmer om att resa. Inga thailands semestral. Vi kommer nog nästan alltid åka till Spanien. Vilket ocksa kostar. Men med gratis boende. Ingen drömmer om en proppfull walk in closet. Eller spendera allá pengarna pa krogen.

Men vi vill bada ha tv, internet, DVD, böcker, tidningar.... Dator, micro, köksprylar. Kök och mat är viktigt. Jag handlar gärna mat pa saluhallen. Färskt. Ekologiskt. Närproducerat. Bra hälsosam mat. I vill gärna kunna ga pa restaurang ibland. Han tycker om att äta ute.

Det är viktigt att veta vad man vill. Vad som är viktigt. Jag vet att man inte kan fa allt så vad vill jag verkligen...

Ja, så har snurrar det i mitt huvud...

En liten lägenhet central. Nära till allt. Då behöver vi ingen bil. Kan åka kommunalt. Sparvagn. Dani behöver Inget eget rum pa nagra är men om det kommer ett syskon. Inom säg 5 år. Så en 2 1/2 -3 behövs nog. Om jag ska jobba hemifrån. Ett stort ateljebord. Matsalsbord. Ett stort vardagsrum. Mysigt kök. Förvaring. Har väldigt mycket SMiD saker.

Jag har nog uppfyllt de fiesta Av. Mina drömmar. Den senaste mammaledigheten i Spanien. Lugnt enkelt billigt lyxliv. Dani.

Vad drömmer ni om?

1 kommentar:

Eva sa...

Finns så mycket. Största drömmen är uppfylld i och med att vi fick Stella. Nu drömmer vi om ett sommarhus här i Sverige nära mina hemtrakter där Stella kan springa omkring och leka. Vi får se..