8 sep. 2011

Gravid- o mammatankar i bloggarkivet...

Jag klickar på februari månad i bloggarkivet nere i högerspalten. Finner bilder på en nyfödd Dani. På en artikel om mig i GP. Gravidmagen. Tankarna och funderingarna...

Jag älskar att blogga just av den här anledningen. Att man kan gå tillbaka. Läsa. Återuppleva. Minnas.

Har nästan glömt hur det var att vara gravid. Min stora magen. Hur det kändes när Dani rörde sig därinne. Oron. Förväntningarna. Frågorna.

Ja, för helt plötsligt är bebisen bara här. Så självklart! Ligger där på ditt bröst och sneglar på dig. Du har blivit mamma. Den där abstrakta magen är nu ditt älskade underbara lilla barn. En färdig perfekt liten skapelse. Som liknar dig. En miniatyr av er. En blandning. En personlighet.

Jag ska skriva ut alla gravid och mammatankar. Skapa en liten bok. Spara för framtiden...

2 kommentarer:

Emelie sa...

Spännande när man tänker på det på det sättet!

Petra H sa...

Japp, jag kan intyga att det känns fortfarande väldigt abstrakt att jag ska bli mamma, och O pappa. Att inom de närmsta veckorna är vi TRE och att magen är tom... Jag sa det till O igår att det känns som jag kommer att sakna magen även om jag så klart föredrar att Sweet Pea kommer ut än stannar för evigt i magen ;-)
Jag gillar också att gå tillbaka i min egen blogg och läsa om tankar och upplevelser. Man glömmer fort.
KRAM!