11 sep. 2011

Hejdå sommarparadiset!

Så är det sista dagen. Jag har just simmat en lång stund i Medelhavet. Legat raklång och flutit med öronen under vattenytan. Lyssnat på mitt dunkande hjärta. På plaskandet. Studerat den klarblå himmelen. ett sista dopp.

En varm dusch senare, en tvättmaskin. Sitter jag nu här. På terassen. I skuggan. 26grader. Jag borde sitta i solstolen. Inte vid datorn. Men.

Jag saknar redan den färska frukten varje morgon. Att duscha med öppet fönster. Soltorkad tvätt. Att laga mat med havsutsikt. Att vara ute nästan hela dagen. Den underbara doften av blommor, gräs, tång och saltvatten. Solen. Värmen.

Myggorna kommer jag dock inte sakna... Dödade flera st. Inatt. Dani vaknade bara 2 ggr. Ena gången la jag honom vid bröstet för jag stod inte ut längre med silikontuttarna,..

Så, jag städar. Tvättar. Torkar. Allt måste rengöras. Här kan man inte råka lämna nått. Glömma.

Imorgon åker vi till Cartagena. Hälsar på gammelfarmor. Släkten.

Om några dagar tar jag Dani, vagnen, bilbarnstolen, min stora väska, skötväskan och tar den supertidiga flighten hem. Till Sverige. Där väntar mormor o morfar. Mamma o Pappa.

Så om det är tyst några dagar vet ni varför. Jag har fullt upp med den spanska släkten. Jag ska försöka ladda upp några foton. Som avslut. Som hejdå till den långa härliga mammalediga sommaren...

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

Trevlig resa och lycka till med ditt nya liv! Det verkar ju som om tiden i Spanien blev riktigt bra trots allt, med gott om tid att reflektera?