25 okt. 2011

Att börja bli mig själv igen...

Sakta börjar jag komma tillbaka. Känna lusten. Att driva. Att kämpa. Att fortsätta...

Jag börjar få respons. Få kontakt med andra designers. Vi har mycket gemensamt. Drömmen om att skapa något eget... Starta eget. Driva eget. Leva på drömmen. Överleva.

En av designerna undrade om jag inte borde dra igång det här till jul och hon har ju helt rätt. Så nu är min tanke att få ihop designers och produkter till 1 december. Skapa en liten designersjulmarknad i butiken. Vi får se om jag klarar det...

Jag har äntligen tagit fram symaskinen. Sytt om lakan till Dani. Saknade att sy. Saknar vara "mig". Inte bara vara mamma...

För att få saker gjorda skapar jag dagslistor. Det här ska jag försöka hinna med idag. En del saker ta en vecka att få gjorda. Pinsamt! Jag behöver fortfarande sova en stund varje dag när Dani sover. Vi tar en lång barnvagnspromenad. Mat. Lek. Ja, dagarna bara försvinner...

Jag bestämde mig att skita i alla "regler" och låter nu Dani sova bredvid mig halva natten. Tätt intill. Liggammar. Han och jag sover bättre. Jag börjar bli mig själv igen. Har ork. Tre i en 1.40 säng är lite trångt men...

Jag har även fortsatt med fotoalbumen. Både Danis lilla egna och familjealbumet. Så mysigt att gå tillbaka i minnet. Låta tankarna flyga iväg. Men. Jag vill inte tillbaka. Gick verkligen igenom ett helvete första månaden. Jag. Min kropp. Undrar om jag kommer vilja graviditet, våga förlossning igen?

Så. Jag börjar bli mig själv igen. Komma ut ur sömnbristdimman.

Jag har bestämt mig att lämna bebis - mammalivsbloggandet bakom mig. Sluta tjöta om sömnbrist, amning, bebisrutiner etc. Kommer fortsätta berätta lite personligt, mina tankar o funderingar men sakta börja blogga mer om SMiD, butiken, designers etc. Där jag känner mig lugn. Inte går igenom varje inlägg halva nätterna. Oroar mig för vem som läser. För om jag är för personlig. Privat?

Kram på er! Saknar er...

1 kommentar:

petchie sa...

Vad kul och spännande att du satsar på att få ihop ngt till jul! Jag håller tummarna att det funkar. Härligt att du känner att du längtar efter att jobba igen.
Oj, ni får alltså plats i en 1,40 säng alla tre? Vi gav upp väldigt snabbt och O har sovit på soffan sedan dess. Vi kommer att ha en större säng när vi har fly´ttat den 15 nov så då hoppas jag att han kommer tillbaka till oss ;-) Jag har inte lyckats ligga ner och amma, har nog inte den rätta tekniken.
Kram!