22 okt. 2011

SMiD söker oetablerade designers...


Jag söker designers, formgivare, konstnärer till min lilla butik i GBG!

Mina killar sover. Jag har en stund för mig själv. Har läst flera intressanta inspirerande reportage. Ta varje motgång som en erfarenhet. Gräv där du står. Våga mer. Drömmen att kunna försörja mig på min kreativitet...

Jag har funderat på vad jag lärt mig av SMiD. Att driva butik. Utveckla ett koncept. Skapa ett eget klädmärke. Man lär sig mycket mer av motgångar... Ensam är inte stark. Samarbete. Jag behöver hjälp! Nån som hjälper till att dra, delar... Måste finnas många (därute) som drömmer om en egen butik? Som vill satsa på något eget... Vågar?

Går igenom veckans anteckningar. Leta designers! Sälja på kommission i butiken. Tänkte göra en skiss. Posta på olika nätverk. Facebook. Designskolor. HDK. Tillskärarakademin. Börja söka kreativa skapande entreprenörer...

SMiD söker svenska oetablerade designers, formgivare, konstnärer till SMiDs Butik & Ateljé i Göteborg.

Har bestämt mig att förändra konceptet. Att till våren göra SMiD till en butikslokal för unga oetablerade designers o formgivare. Konsthantverk. Mode, kläder, accessoarer, smycken, inredning, tavlor, glas, keramik, konst... Vem jag nu hittar?

En unik presentbutik med utvalda handplockade konsthantverk från svenska designers. Svensk Design. Handgjorda. Begränsad upplaga. Snyggt. Coolt. Tufft. Stilrent. Innovativt. Originalitet.

Helst skulle jag vilja hitta några designers som letar butikslokal och är intresserade av att dela lokal / öppettiderna med mig. Som redan har eget företag. Skapar en egen produkt. Ett utbyte - Så SMiDs Butik kan ha öppet hela veckan...

Hör av dig till mig om du eller någon du känner är intresserad av att sälja sina saker på kommission i SMiDs Butik på Vasaplatsen 10 i Göteborg våren 2012:
info (at) svenskdesign.eu

WWW.SVENSKDESIGN.EU

2 kommentarer:

Alex sa...

fantastiskt! Efter modeveckan i Umeå är jag minst sagt sugen på att sy upp en egen kollektion. Eller börja måla igen.

Jag hör av mig om det av någon anledning faktiskt skulle bli verklighet!

Xio sa...

Kul!! Är sjukt intresserad, Xio här som praktisera hos dig.. Har precis slutat skolan behöver bara sy upp en kollektion:P kan även länka ditt inlägg till min blogg o min fb för andra i klassen som kanske är intresserade! Hoppas allt är bra med dig!