24 nov. 2011

Dagens funderingar...

Köper jag leksakerna för Danis eller för min skull? Han är ju mest förtjust i köksredskapen, modetidningarna, o allt annat som är mammas eller pappas... (På Danis önskelista skriven av mig finns t.ex. en gåvagn - som jag själv tänkte köpa - men annars tittar jag alldeles för mycket på snygga designersleksaker, träleksaker som kanske inte alls är så roliga???)

I undrade varför jag inte är som andra och önskar mig ett platt-tv? Jag skrev en lista med kökredskap jag önskar mig (och behöver*) till min "framtida lgh" - ja, att bara ha små önskningar gör visst andra förvånade men jag behöver inte så mycket (onödiga prylar!) + jag älskar ju att laga mat...

Trots att jag hatar köphysterin, julklappshetsen och inget gör mig lyckligare än att få spendera julafton i myskläder framför tv:n (med köttbullar, risgrynsgröt o knäck) så märker jag att julklappsstressen "Mitt barns första julafton" kryper sig på...

Konsumtion.

PS: Jag försöker hålla huvudet kallt (plånboken hårt) och funderar på att köpa köksredskapen till mig och låta Dani få leka med dem;)

*Jag skänkte precis allt till min syster när jag flyttade hem från Spanien, inget att frakta hem tyckte jag då men nu - om, när jag får ett eget kök så kommer det eka väldigt tomt...

UPDATE: Hela lägenheten skulle eka tom - Att jag knappt äger några möbler har också med att göra att jag bott i möblerade hyresrätter i Spanien sen jag flyttade hemifrån... Det är ju både positivt (nu kunna köpa nytt / genomtänkt) o negativt = dyrt att börja från noll!

Inga kommentarer: