18 nov. 2011

Livet kom emellan...

Jag har försökt publicera några inlägg här på bloggen men tyvärr så har bloggen krånglat. Nu försöker jag via safari istället för internet explorer.

Tankefunderingarna kring framtida jobb fick mig att kolla in olika jobberbjudanden i modebranschen. Jag fastnade för ett och filar nu på min CV och personliga brev. Ett bra sätt att komma igång. Jag har lärt mig en hel del av alla CV:n jag får skickade till SMiD om vad man INTE ska skriva...

Det är snart 1 månad sedan jag la ut en förfrågan efter nya designers, formgivare, konstnärer på bloggen, facebook, nätverk etc. Jag har pratat med flera olika. Lovade att höra av mig med ett avtal. Kommissionsavtal. Jag började fundera, skriva och så vips: Dani blev sjuk, jag sov dåligt, pappa...

Livet kom emellan!

Designerna börjar höra av sig och undra vad som hände. Svaret: Jag är mammaledig! En del dagar, veckor bara försvinner...

Jag pratade med I om butiken. Det nya konceptet. Han sa: Det som inte får hända är det som hänt nu under mammaledigheten, att du tar omvägar för att slippa gå förbi. För att du tycker det är för jobbigt. Irriterande. - Det är DIN butik. Du bestämmer!

Han vill att butiken ska ge mig glädje. Förståss! Göra mig lycklig. Det har den inte gjort det senaste månaderna. Det har bara vara irritation och problem. Så långt har det gått att jag undviker att gå dit.

Jag undviker t.o.m temat här. På bloggen. Som handlar om butiken. Driva butik. Entreprenörskap. Både de positiva och negativa. Det svåra och det enkla. Vägen.

Lärdomen är iallafall att alltid skriva allt i avtalen. Även det som aldrig skulle hända. Det oväntade. För. Det blir aldrig som man tänkt sig...

Inga kommentarer: