8 dec. 2011

Årets bokklappar till mig själv...

I min bokhylla står Jag vill förändra världen, Percy Barnevik och Steve Jobs, Walter Isaacson och väntar på att bli lästa. Just nu läser jag: Elsas hemlighet av Sofi Fahrman.

Det senaste åren har jag gett mig själv bokklappar. Det har blivit en kul grej då jag försöker få så många som möjligt för en viss summa. Helst för bara 39, 42 eller 44kr/st.

Bomull - en solkig historia, Gunilla Ander
När börjar det riktiga livet?, Fredrik Lindström
Pattern Magic, Tomoko Nakamichi
Projekt lycka: eller varför jag lade ett år på att försöka sjunga på morgonen, röja i mina garderober, bråka rätt, läsa Aristoteles och på det stora hela ha mer kul, Gretchen Rubin (Typisk Bella-bok?)
Niceville, Katryn Stockett
Gåvan, Cecelia Ahern
Skit i mössan 59 myter kring barn o föräldrar, Åsa Erlandsson
Vill ha mer: om barn, tid och konsumtion, Katarina Bjärvall
Ditt kompetenta barn, Jesper Juul.

Köpte även några bokklappar till andra:
Jag är Zlatan
Stina om Stina Dabrowski
Skriv ditt liv (handbok i livsberättande)
Min stroke Jill Bolte Taylor hjärnforskaren som fick en stroke...

När jag läst blir det förhoppningsvis några inspirerande inlägg...

UPDATE: Även Dani älskar böcker så han har fått flera nya fotografiska pekböcker till sin lilla boksamling. Han är så söt, sitter intresserad o "läser", vänder blad och studerar bilderna... smakar, tuggar på hörnen o kastar dem i golvet;)

Inga kommentarer: