4 dec. 2011

Att gå tillbaka i bloggarkiven...

Ur min blogg december 2010:
"Jag planerar för min mammaledighet men vet ju egentligen inte vad det som väntar mig...

Målbilder:
Min älskade lille bebis i famnen. Frisk. Mätt. Lugn. Sovandes...
Hjärtat fyllt av kärlek. Kroppen utvilad. Lycklig.
Jag o I. Sol. Vår. Uteservering. Promenader. Vagn.
Ljumna vindar. Havsbris. La Manga. Bara vara, lugn o ro.
Mysiga stunder. Underbara ögonblick. Halleluja-moments...

Verklighet?
För lite sömn, skrikande otröstlig bebis, amning 24/7, blöjbyte, ingen egentid..."

"Jag fick lyssna på min sons hjärtslag idag. Jag kan inte låta bli att undra över hans personlighet, karaktär, utseende, drömmar...
Vem är han, han, lillen där inne?

Jag längtar så efter att få se honom. Lära känna honom. Den lille människan vår kärlek skapat. Vi två. Undra vad han ärver från mig? Dig?
Farfar? Morfar? Farmor? Mormor?
...andra släktingar..."

"Det känns lite som mitt liv står på pause, tills bebisen är född. Tills jag vet att allt gått bra. Jag håller liksom mentalt andan. Väntar på ögonblicket då jag får hålla om honom. Min lille Dani. Vårt mirakel..."

"Efter 11½ år tillsammans, är vi två redo att bli tre."


Jag kan inte låta bli, fastnar i bloggarkiven... Mina graviditetstankar! Min mage! Måste spara ner allt, skriva ut. Spara!

Svindlande tankar. Att han, den jag bar inom mig. Drömde om. Nu ligger o sover så sött i rummet bredvid. Hur han är mitt allt och så mycket mer...
Hur livet utvecklat sig, fortsätter, förändras...

Om kapitel 11 var Danis födelse, mammaledigheten... Vad kommer då hända i mitt livs kapitel 12? Nya målbilder?
(Läs kapitel 1-7 här Gbg till Bcn via Madrid)

PS: Läser även januari, februari - de där veckorna, dagarna innan... Dani föddes! Update: Läser sen sept, okt, nov...


Då: "och mitt i allt: en spark, en rörelse, liv...
Ingenting annat är viktigt. Du är mitt allt.
Kärleken till dig...
drömmen om framtiden..."


Nu: och mitt i allt: Ett leende, ett skratt, liv...
Ingenting annat är viktigt. Du är mitt allt.
Kärleken till dig...
drömmen om framtiden... tillsammans!

Inga kommentarer: