12 jan. 2012

Tillbaka i SMiDs Butik...





REA - jag startar med stor rea 30-50%

Tillbaka i MIN butik. Blandade känslor. Jag älskar min lilla butik. Mina lilla värld. Drömvärld? Jag har designad det mesta som finns här... det är en stor del av mig, av vem jag är, har varit de senaste åren.

Jag lämnade Dani hemma, sovandes. Tog min bärbara och gick hit som jag gjort så otroligt många gånger. Jag trodde det skulle vara värre. Jobbigare. Men hitills har de senaste två timmarna vara så sköna. Att bara vara Bella. Tror inte jag varit ifrån Dani två timmar sen... sen jag var på sjukhuset med alla komplikationer efter snittet... Förutom när jag eller han sovit. I ska passa Dani när jag är i butiken under våren. Han ska vara "pappaledig", väldigt svenskt av en spanjor...

Tänk när jag sist satt här i mitten på februari med min enorma mage och funderade de kommande månaderna. Hittade de sista fotona jag tog några dagar innan. Vilka minnen! Så pang - förändrades livet och nu kan jag inte tänka mig mitt liv utan Dani. 10 månader som känns som flera år...

Så var min mammaledighet slut. Nu skulle jag har börjat jobba. Heltid. Känns ganska skönt att planerna förändrades. Trots allt. För Danis skull. Det är ganska perfekt att driva egen butik då I o Dani kan komma och hälsa på. Om det skulle bli panik eller köra ihop sig är det bara några hundra meter hem. Eller hit!

Ja, blandade känslor. Det är lättare att ta beslut när man inte sitter här. Mitt i drömmen. Bland alla minnen, saker och tankarna på vad som skulle kunna ha blivit...

Nej, nu måste jag sluta. Har alldeles för mycket att göra. Måste ju använda min "egentid" till nått nyttigt. Stryker sakta fler saker från min dåliga samvetes - lista. T.ex. har jag bokat tid att kolla mina födelsemärken och skickat efter papper för att göra mitt spanska körkort svenskt. Ja, den där rosa papperslappen blir förhoppningsvis ett svensk körkort som jag även kan använda som ID-kort. Dos pájaros de un tiro!

Inga kommentarer: