10 feb. 2012

Diet, dåligt samvete och conquistadores...

Efter 48h säkerhetstid vågade jag mig iväg till butiken. Jag sitter här, synligt smalare (3kg på 3 dagar)... Har tyvärr hört från flera att magsjuka är en bra diet men jag behöver inte gå ner mer. Bröstkorgen syns i urringningen. Amningen funkar knappt. Jag är yr, trött och klen.

Man märker när man är sjuk, att hälsan är det viktigaste!

På badrumsgolvet yrade huvudet om vad jag inte gjort, glömt. Jag är så trött på mitt dåliga samvete men om man inte svarat på mail på två veckor så... I dagens samhälle är väl det en evighet? Kanske mer normalt om man är småbarnsmamma?

Min I ringde precis och undrade om jag kunde fixa ett svärd till Dani. Ja, vi tror att Dani var en conquistador, i ett tidigare liv. Han älskar att rida och tar allt avlångt han kan hitta och håller som om det vore ett svärd. Fäktas. (1 år är han, snart. Kanske lite tidigt för svärd;) Jag som inte skulle låta mitt barn leka med vapen, inte spela våldsspel etc. Borde kanske valt en annan pappa då;) - som inte har militärbakgrund och inte är spanjor?

Jag är inte riktigt mig själv än. Har försökt skriva detta inlägget de senaste 4 timmarna. Men orden flyter inte. Som de brukar.

Så vi hörs imorgon, kram på er!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Skönt att du är bättre din stackare, hoppas att du får en fin helg.

Kram

Eva sa...

Usch för magsjuka!
Klart Dani ska få ett svärd ;-) Är han ett år redan? Tiden bara går och går..

Bella sa...

Ja, äntligen så snurrar inte världen när jag står upp - hoppas på en lugn helg med lite mat...

Morfar har redan köpt ett;)
Snart 1 år. Två veckor kvar...