24 feb. 2012

Ett steg framåt, två tillbaka...

Jag har fullt upp och tankarna på annat håll. Två olika designers som kommer stå i butiken under våren har varit här idag. Fick en leverans av ett nytt klädmärke också. Jag väntar på en till intressent... Flera har ringt och hört av sig så nu känns det verkligen ett steg framåt, TVÅ bakåt.

Jag har alldeles för många bollar i luften samtidigt. Jag har skyltat om. Ska se om jag tar med kameran imorgon så ni får se. Det är ganska skönt väder så jag kan ha dörren öppen och många flera kunder slinker in...

Jag säljer lite saker via internet. Bloppis. Annonser. Människor som går förbi butiken när den inte är öppen. Det ska mailas, skickas, skrivas fakturor.

Samtidigt försöker jag planera ett litet intimt födelsedagskalas till på söndag. Paella. Tapas. Tårta. Jag skickade ut bilder på födelsedagsbarnet till familj o vänner och mailboxen fylls av glada tillrop. Det är en riktigt egogrej det där, jag blir så glad.

Jag köpte även biljetter till Barcelona i mitten på april. En vecka. Funderar på att boka ett lägenhetshotell, aparthotel, i Gracia några dagar så vi har en micro på rummet till Danis gröt. Mat. Billigare och enklare att kunna handla på el super. Så vi har tid att bara strosa runt. Träffa alla släktingar, vänner etc. Sen några lugna dagar hemma hos syrran och nån utflykt till Sitges. Cambrils. Är lite orolig för det här med att resa med barn. Till en storstad. Tips?

UPDATE: Spanska släkten tycker självklart att vi inte ska boka hotell utan bo hemma hos dem (så jag sparar pengarna) och trängs, lever spanskt intensivt familjeliv några dagar...

Jag har fullt upp helt enkelt...
Ha en härlig fredag!

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Kul med mycket på gång även om det kanske känns som att hjulen snurrar lite väl snabbt. Hoppas att det blir ett lyckar kalas, paella, tapas och tårta låter som en vinnerkombo i alla fall!