23 feb. 2012

Religiös av sovmorgon...

Solen sken in genom fönstret över mig o min pastatallrik. Jag läste senaste Damernas Värld, som precis trillat in genom brevlådan. Dani sov efter att ha lekt i ett hav av ballonger och presenter. Min lille älskling fyller 1 år idag. Jag njöt av stunden. Utsövd för första gången på länge. Glad och lycklig.

Skrattade igenkännande åt krönikorna Skilda Världar. Att hon (nu när hon har barn) blir religiös av två timmars sovmorgon. Ja, ungefär så känns det, för mig också. De där om att beställa hem en bok och inte våga räkna med att få läsa slut den. Jag har en hel hög böcker som väntar...

Jag ler när jag läser om stress på spa. Näe, de där med att gå på Spa är inget för mig. Jag kan inte heller njuta på beställning. Tycker inte om att vara naken bland folk. Jag känner igen mig när hon skriver att hon njuter av enkla saker som att somna tillsammans i soffan. Ha en hel tom oplanerad helg och gå runt i myskläder hela dagen...

Det där med att leva livet jag vill. Veta vad JAG vill. Projekt Lycka. Att göra saker jag (inte alla andra säger att de) njuter av. Jag är så less på "Unna dig egentid på Spa - trenden" hos nyblivna mammor. Det är mycket pengar när man är mammaledig och JAG njuter mer av att få några timmars sovmorgon. Hemma i min säng. Gratis!

Jag försöker njuta av de där små tillfällena av att bara vara Bella.

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Skönt med sovmorgon! Det skall jag ha imon :) Visst är det sant att man inte behöver göra så mycket för att hitta lycka eller kunna varva ner.