2 feb. 2012

Stängt pga sjukt barn

Lillen är magsjuk, typiskt när jag är ensam... en liten ynklig ap-unge som bara vill ha tutte. Så det blir inte ens ett försök att ha öppet butiken med bebis.

Jag öppnar igen som vanligt på lördag 11-15.



Jag har lite semesterkänsla. Ja, eftersom Dani varit sjuk sen i lördags (stackarn, tror han gått ner nått kg) har vi bara varit hemma hela dagarna, sovit, myst och släppt alla krav...

Jag funderar över 1-årskalaset och presenter. Googlar och förundras över hur mycket leksaker andra verka köpa. Dani tycker mest om tangentbordet, ipaden (titta på foton o videor), telefonen, miniräknaren, fjärrkontrollen (det märks att han växer upp på 2000-talet), klädnypor, kastruller, bollar... Jag tänker: Varför lägga pengar på nått han inte bryr sig om? Min bror har tre barn och jag hoppas på att få ärva duplo, tågbana etc av dem...

Några tips på presenter till en 1-åring? Tänkte önska knoppussel, nått instrument typ maracas, träleksaker... (I julklapp fick han en lära-gå-vagn, en gunghäst, ett flygplan att åka på och några aktivitetsleksaker som skränar -som han älskar)

Jo, frisyrer på barn, bebisar. Klippa en 1-åring? Danis lugg nådde ända ner till ögonen så jag klippte rakt av. Sisådär resultat. Jag och I pratar frisyrer och kommer fram till att vi båda tycker om 70-tal. Jag säger bröderna Lejonhjärta, I tänker Luke Skywalker. I älskar Oasis gamla frisyrer... Men vi är iallafall överens. Dani har mitt tunna svenska raka hår, som stod åt alla håll när jag var liten tills mamma klippte page och rak lugg. Danis hår får växa, så klipper jag luggen när det blir FÖR lång... Hur tänker ni?

Jag följer debatten i bloggvärlden om att hämta tidigt på förskolan och kommer fram till att jag inte har "lidit" att att alltid bli lämnad först och hämtad sist. Dagisfröken hade tid för oss få barn som var kvar... Något som min mamma inte skulle ha haft om hon hämtat mig tidigare. Jag tror att det viktigaste är att ha tid för att vara närvarande. Båda mina föräldrar drev eget företag när jag var liten och jobbade alltid kvällar, nätter o helger. Hemmifrån. Det har format mig, till den jag är idag. På gott o ont. Läs mer hos Hanna

Till slut verkar det som om vi kommer kunna skriva in Dani som I:s son i Spanien. Via spanska ambassaden i Stockholm. Yes, det har stått alldeles för länge på min to do list.

Vi pratar om sommaren. I kommer ju jobba, som pilot. Jag... Ja, det blir nog La Manga några veckor, (månader ?), i år igen...

UPDATE: Jag önskar hellre några hållbara träleksaker till Dani än får en massa billigt plastskräp som jag bara vill slänga så fort de kommer innanför dörren. Undra vart man kan skänka leksaker? Jag börjar fundera på om jag ska sälja eller skänka bort t.ex. gåstolen, som tar väldigt stor plats... Ut med bebisprylarna!

3 kommentarer:

Emma sa...

ajaj...haret!! Jag försökte fafängt fa lilla O att ha spännen och lata luggen växa. Hon bara sliter loss dem och tittar under lugg med bakbojt huvud...sa vi klipper den tills vidare, haha

Bella sa...

;) Ja, det är inte lätt - jag vill ju inte ge honom en frisyr som skapar problem...

Lina Z sa...

Vi kör klassisk "pojkfrilla" på Emil... Praktiskt, inte i vägen för honom, torkar snabbt när han badat... Och han passar bra i det. :-)