2 mars 2012

En timmas egentid är guld värd som småbarnsmamma...

Solen lyser upp butiken. I och Dani tar en sväng och kommer tillbaka med glass. Snart kommer Malin (keramikern) förbi och jag ska springa iväg på några ärenden. Ensam. För er som inte har en bebis är det kanske svårt att förstå men för mig är en timmas egentid guld värd. Även om det handlar om jobb. Speciellt idag. Dani sov uselt inatt. Fick mässlingsvaccin igår (inför Spanienresan) och är mammig o snuvig. Jag kommer nog slockna med honom vid halv åtta...

Jag var uppe vid 05 och jobbade. Kunde inte somna. Ringde sen det där samtalet jag bävade inför. Det är ingen rak väg till målet men...

Måste även skapa en digital portfolio för att förhoppningsvis få komma på intervju. Letar bland gamla arbetsprover, skisser, illustrationer etc. Går igenom mapparna på datorn. Försöker skilja på mig o SMiD.

Igår kom ett brev från spanska ambassaden i Stockholm. Vi är nu officiellt en spansk familj. Utan att vara gifta. I blev tårögd när han såg vår "libro de familia". Jag vet inte riktigt vad man kan jämföra med i Sverige då allt sköts digitalt men i Spanien skriver man fortfarande för hand i en familjebok. Pappa. Mamma. Barn. Födda - Döda.

Mitt spanska körkort har de inte tappat bort. Det ligger och väntar på handlägggning. Jag var tvungen att fråga. Förhoppningsvis kommer det ett svenskt körkort om några månader och jag får köra bil, igen...

Annars gör jag inte så mycket mer än hoppas, önskar och håller tummarna...

2 kommentarer:

Spanienfrugan sa...

Grattis till er spanska lilla familj!
Snart kommer vi med att ha en libro de familia ;)

Emma sa...

El libro de familia, minns känslan!

Och ja, att fa lite tid för sig själv är verkligen underbart som bebismamma. Tell me about it!

Det är härligt att läsa att du är oa G igen!