8 mars 2012

Hoppas, önskar, längtar...

Det har varit fullt upp denna veckan. Dani har varit sjuk o knappt sovit och jag har försökt finna tid att få ihop en digital portfolio. Jag är nöjd med resultatet! Nu är den ivägskickad så det är bara att vänta...

Det är kul att gå igenom gamla modeteckningar, bilder på skolprojekt och se tillbaka på de senaste åren. Tänk att jag gav mig av som 19-åring till Madrid för att studera mode. Utan att kunna spanska! Tänk att jag fick mitt första jobb på ett stort modeföretag i Barcelona. Tänk att jag vågade lämna allt för starta eget klädmärke, klädbutik.

Jag läste i nån tidning om det där med att våga, att förändra livet om du inte är nöjd. Göra det du älskar. Du vill. Det var några tjejer som vågat säga upp sig. För drömmen! Jag är förbi det kapitlet i mitt liv. Vill inte längre. Har testat mina "eget företag"-vingar och vill tillbaka till boet. Det trygga, säkra(re)... men fortfarande utmanande, spännande modeföretaget. Där min tid går åt till designprocessen och inte fakturor, bokföring och försäljning.

3 stora förändringar hänger i luften. Det är på tillräkligt nära avstånd för att våga drömma. Jag håller andan. Väntar. Hoppas, önskar, längtar...

Inga kommentarer: