9 mars 2012

Om ödet vill...

Några dagar till får jag drömma. Om lägenheten. En riktig drömlägenheten för mig. Sen kommer domen. Jag försöker att inte tänka negativt. Utan låta tankarna vandra iväg. Hamna på möbelsiter och leta bäddsoffa, matbord, bokhylla...

Planerar mentalt hur jag skulle inreda den. Med mina saker. Packa upp mina flyttlådor. Det har jag inte vågat på flera år. Ser framför mig hur Dani leker på innegården. Åh!

Snälla! Kan inte allt bara falla på plats. Jag har liksom pusselbitarna och nu gäller det bara att alla passar ihop och jag får se bilden. Bilden av framtiden.

Si el destino quiere som jag sa till I: Om ödet vill...
(Jag började säga så istället för: Si Dios quiere då jag inte är troende, men jag tror på ödet - lite för många saker har hänt i mitt liv för att bara vara slumpen)

Maktub ("det står skrivet" - Alkemisten, Paulo Coelho)

HA EN HÄRLIG FREDAG!
så fortsätter jag lägenhetsdrömma...

2 kommentarer:

Spanienfrugan sa...

Att möblera lägenheter i huvudet är så roligt. Hade ju varit fantastiskt kul om den blev er!

Bella sa...

Jag älskar det! Min mamma är ju inredningsarkitekt så det kommer nog med modersmjölken...

Men det var länge sedan jag vågade drömma som jag gör denna gången...