29 mars 2012

Resan lider mot sitt slut...

Jag har suttit en lång stund och funderat på vad jag ska skriva. Helt plötsligt blev jag så medveten om att jag skriver på en öppen blogg. Alla kan läsa. Även modeföretaget ifråga... HEJ! (Om ni titta in här och undrar vad jag bloggar om...)

Jag började blogga 2006 för att marknadsföra mitt klädmärke. Med tiden fick jag lojala följeslagare som nästan känns som mina vänner. Mina bloggvänner! De har följt mig flera år och jag har berättat, via bloggen, om denna bergodalbaneresa det har varit att starta och driva eget. De har peppat, kommenterat mina funderingar och bollat ideer! TACK!

Resan lider mot sitt slut. Jag har kämpat, utvecklats och lärt mig så otroligt mycket. Men. Det går inte att få lönsamhet i drömmen. DET var drömmen. Att kunna leva på min design.

Så medans "driva eget"- tåget rullar in mot slutstationen "Söka modedesignerjobb" känner jag att gränsen för mitt bloggande är nådd. Under min mammaledighet har jag blivit mer personlig och bloggat om mina mammatankar men aldrig kännt mig riktigt bekväm.

Målet med bloggen var att marknadsföra mitt klädmärke och locka kunder till butiken. De senaste månaderna har jag smugit baklänges, hållt uppe fasaden men nu är det snart officiellt. Jag överlåter butiken och lägger mitt lilla klädmärke på hyllan.

Intervjun med modeföretaget kändes bra, så nu är det bara att vänta o hoppas...

Annars så samlar jag på mig så att jag har ett komplett kök när vi flyttar in. Känner mig lite som en manisk samlare men snart så kommer de användas för att laga mat. Hemma hos mig! Tänk att jag har sån tur att vårens trendfärger stämmer överens med mina favoriter...

Jag gav I den bästa födelsedagspresenten: Sovmorgon! Vi ska försöka oss på att göra Pan de Calatrava till tårta på lördag. Mitt svenska körkort har kommit och det känns som om cirkeln är sluten. Alla saker på min "dåliga samvetes"-lista är gjorda. Jag kan lämna det bakom mig och börja om på nytt!

Snart, snart börjar det nya livet. I Sverige. Framtiden! Jag är så glad, pirrig o lycklig...

Jag säger inte adios än men ett hasta luego!

PS: Flera av er är redan vänner på Facebook så om ni andra vill hålla kontakt så finns jag där...

UPDATE: Jag kommer troligen ta bort bloggen när jag sparat ner den. Skapat en bok eller två. Så om ni är nyfikna på bloggarkiven har ni chans de kommande veckorna...

3 kommentarer:

Emma sa...

Buhuuu! Men-ditt beslut respekteras såklart! Lycka till med precis allt. Du kommer att saknas och är välkommen tillbaka om du skulle sakna det...

Emelie sa...

Det har varit kl att få följa dig genom din resa och jag vill önska dig lycka till och allt gott för det som komma skall, jobbet, familjen, framtiden. Jag kommer att sakna att kunna gå tillbaka och läsa i din blogg, något jag gjort mer sedan jag själv fick barn. Det är kul att läsa om butiken och ditt jobb men det roligaste för mig har varit dina mammatankar och det du skrivit om Dani.

Massor av kramar Emelie

Alexandra sa...

Yeeey, grattis till jobbet!!! Kommer sakna dig här dock . Du får gärna bli min vän på facebook. vill inte mista dig ju!!!