13 sep. 2013

När jag blir mamma ska jag minsann aldrig...

- muta mitt barn

- låta mitt barn skrika/tjata sig till saker

- lägga upp bilder på mitt barn på internet

- skriva om mitt barns utveckling på internet

- låta mitt barn titta på iphonen/ipaden för att få en lugn stund

- köpa en dvd, så att jag får äta ifred på restaurang/ ha lugna bilresor

- låta mitt barn gråta sig till sömns

- skrika/ bli arg på mitt barn

- låta mitt barn äta på golvet

- ha ett barn som ligger på golvet på Ica och skriker

- gå ut med mjölk/kräk/mat på kläderna

- kalla mig själv mamma när jag pratar med barnet/pappan

- köpa sådana där "White trash"-kläder med tryck (valfri action/Disney figur) till mitt barn

- bara prata om sömn och att få sova

- låta mitt barn hindra mig från att göra karriär/ resa/ umgås med vänner etc

- hota mitt barn (sluta annars...)

- prata löjligt barnsligt bebisspråk med barnet

- låta mitt barn äta snabbmat, chips, godis etc

- prata i mobilen, titta på FB, instagramma när mitt barn var vaket

- gå på kafé och bli en sån där lattemamma

- inte ha tid att laga hälsosam sund mat

- ta för givet att alla andra är lika intresserade som jag över mitt barn

- ha ett ostädat hem med stora högar smutstvätt och leksaker överallt

- tala om högt och tydligt vad som fanns i mitt barn blöja (även om det är till pappan)

- bli en sån där "kaos"-mamma som glömt bort vad det nu är...

- köpa sådana där mammatidningar/ skriva en mammablogg/ läsa mammabloggar

- skylla på mitt barn (när jag är sen till jobbet trots att det var jag)

- gå i affärer med en trött, uttråkad unge som stör andra

- låta mitt barn äta sig mätt på bröd/mjölk/frukt/skräp innan maten

- ha ett hem överfyllt av billiga plastleksaker (bara fina träleksaker!)

- inte ha tid att ta hand om mig själv (tvätta håret/sminka etc)

- ha ett "ouppfostrat" barn på allmän plats

- glömma bort att tänka på mig själv/min partner/vänner/släkt

- be om egentid!

- FÖRÄNDRAS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att du är tillbaka :)